Informatie Project
 

Bekijk de introductie video of download de powerpoint

  • Start met opdrachten en werk zolang als nodig. Werk wel in volgorde van opdrachten, deze zijn zo samengesteld dat de moeilijkheidsgraad en de kennis met ChromeBook programma’s elkaar opvolgt.
  • Opdrachten kunnen in elkaar overlopen. Zorg wel dat je je goed voorbereid op de opdracht. Alle lesbrieven zijn uitgeschreven, zodat je ze zelf in de klas kunt geven.
  • Tijdsduur van de opdrachten is globaal. Je kunt de opdrachten splitsen in diverse werkmomenten.
  • Niveau van de opdrachten kunnen uiteraard naar eigen inzicht van de leerkracht worden aangepast, afhankelijk van de groep. 
  • Uitvoerende lessen door de kunstdocent zijn ondersteunend. Zorg dat je zelf altijd goed op de hoogte bent van de inhoud van de lessen. De kunstdocent zal samen met de leerkracht de les uitvoeren.
  • Bij welke les de kunstdocent in de klas komt is afhankelijk van kennisvraag, agenda en mogelijkheden. Hier wordt een aparte planning voor gemaakt.
  • Tussentijdse evaluaties over de uitvoering van de opdrachten worden in overleg afgesproken.

 

 
 

kakelbont_bb_1.jpg

Lesbrief 1 Portret en standpunt

Deze les gaat over standpunt en portret in de fotografie. Leerlingen fotograferen zelf en gaan zelf op de foto met hun lievelingsdier. Vervolgens maken ze foto’s met optisch bedrog.

 
kakelbont_bb_2.jpg

Lesbrief 2  Alfabet

De opdracht is het Dieren Alfabet. In elke groep wordt het thema gekoppeld aan een uitvoering en eindresultaat, afhankelijk van de vaardigheden van de leerlingen.

 
kakelbont_bb_3.jpg

Lesbrief 3  Dieren in beeld

Deze les heeft plaats op locatie. Met de leerlingen breng je een bezoek aan een van de voorgestelde locaties en gaat daar de dieren fotograferen. Doel is verschillende foto’s en informatie te verzamelen voor een verder gebruik in lesbrief 4.

 
kakelbont_bb_4.jpg

Lesbrief 4  Beestenspul

De groepsopdracht is afgestemd op het niveau en de wensen van elke groep. De foto’s en video’s die gemaakt zijn tijdens het locatiebezoek vormen het uitgangspunt. In elke groep wordt de uitvoering afhankelijk van de vaardigheden van de leerlingen aangepakt.