Informatie Project
Bekijk de introductie video of download de powerpoint
- Start met opdrachten en werk zolang als nodig. Werk wel in volgorde van opdrachten, deze zijn zo samengesteld dat de moeilijkheidsgraad en de kennis met ChromeBook programma’s elkaar opvolgt.
- Opdrachten kunnen in elkaar overlopen. Zorg wel dat je je goed voorbereid op de opdracht. Alle lesbrieven zijn uitgeschreven, zodat je ze zelf in de klas kunt geven.
- Tijdsduur van de opdrachten is globaal. Je kunt de opdrachten splitsen in diverse werkmomenten.
- Niveau van de opdrachten kunnen uiteraard naar eigen inzicht van de leerkracht worden aangepast, afhankelijk van de groep.
- Uitvoerende lessen door de kunstdocent zijn ondersteunend. Zorg dat je zelf altijd goed op de hoogte bent van de inhoud van de lessen. De kunstdocent zal samen met de leerkracht de les uitvoeren.
- Bij welke les de kunstdocent in de klas komt is afhankelijk van kennisvraag, agenda en mogelijkheden. Hier wordt een aparte planning voor gemaakt.
- Tussentijdse evaluaties over de uitvoering van de opdrachten worden in overleg afgesproken.

Lesbrief 1 Je eigen camera
Met de leerlingen wordt in deze les een eigen fotocamera gemaakt om alvast te oefenen. Alle onderdelen van de echte camera worden aangebracht. Zo is het straks met de echte camera goed werken.

Lesbrief 2 Portret met een dier
Ga zelf op de foto met je lievelingsdier en vertel ook waarom het je lievelingsdier is. Neem hond, kip of konijn mee. Speelgoedbeesten mag ook en een tekening of foto is ook goed. Als jij er maar op staat.

Lesbrief 3 Dieren op de foto
Breng een bezoek aan een locatie voor het fotograferen van dieren en andere dierenzaken. Werk uit in een creatieve collage en verzin ook eens een fantasiedier

Lesbrief 4 Alfabet
Fotografeer voor een dierenalfabet en presenteer op verschillende manieren afhankelijk van je groep. maak een memoryspel of kwartetten speel de spellen met de andere groepen.