Informatie Project

Bekijk de introductie video of download de powerpoint

  • Start met opdrachten en werk zolang als nodig. Werk wel in volgorde van opdrachten.
  • Opdrachten kunnen in elkaar overlopen. Zorg wel dat je je goed voorbereid op de opdracht. Alle lesbrieven zijn uitgeschreven, zodat je ze zelf in de klas kunt geven.
  • Tijdsduur van de opdrachten is globaal. Je kunt de opdrachten splitsen in diverse werkmomenten.
  • Niveau van de opdrachten kunnen uiteraard naar eigen inzicht van de leerkracht worden aangepast, afhankelijk van de groep. 
  • Uitvoerende lessen door de kunstdocent zijn ondersteunend. Zorg dat je zelf altijd goed op de hoogte bent van de inhoud van de lessen. De kunstdocent zal samen met de leerkracht de les uitvoeren.
  • Bij welke les de kunstdocent in de klas komt is afhankelijk van kennisvraag, agenda en mogelijkheden. Hier wordt een aparte planning voor gemaakt.
  • Tussentijdse evaluaties over de uitvoering van de opdrachten worden in overleg afgesproken.
 
 
kluftstandpnt.jpg

Lesbrief 1 Standpunt

De vakdocent geeft een introductie op het fotograferen met de 'echte' camera. Standpunt, veraf en dichtbij en hoog laag worden geoefend. Naast de oefeningen worden foto's gemaakt van bloemen.

 
klufthort.jpg

Lesbrief 2 Excursie Hortus

In deze les gaan de leerlingen op excursie naar de Hortus met als belangrijkste doel: dichtbij foto's van bloemen en planten. De foto's kunnen gebruikt worden voor de Haiku in les 4.

 
portret4.jpg

Lesbrief 3 Studio Portret

In deze les gaan de leerlingen op de foto verkleed in de stijl van een land uit het schoolproject. Attributen zoals knuffeldieren, muziekinstrumenten gaan mee op de foto. De vakdocent geeft deze les.

 
fotodicht4.jpg

Lesbrief 4 Haiku

Gebruik de foto van de portret opdracht of een foto uit de hortus als basis voor de haiku. De afbeelding kan van kleur worden verandert met behulp van software. Daarvoor is de Chromebook nodig, afhankelijk van niveau van de groep. Bekijk de video als je daar voor kiest.