Informatie Project
 

  • Start met opdrachten en werk zolang als nodig. Werk zo veel mogelijk in volgorde van opdrachten, deze zijn zo samengesteld dat de moeilijkheidsgraad en de kennis van fotografie elkaar opvolgt.

  • Opdrachten kunnen in elkaar overlopen. Zorg wel dat je je goed voorbereid op de opdracht. Alle lesbrieven zijn uitgeschreven, zodat je ze zelf in de klas kunt geven.

  • Tijdsduur van de opdrachten is globaal. Je kunt de opdrachten splitsen in diverse werkmomenten.

  • Niveau van de opdrachten kunnen uiteraard naar eigen inzicht van de leerkracht worden aangepast, afhankelijk van de groep.

  • Uitvoerende lessen door de kunstdocent zijn ondersteunend. Zorg dat je zelf altijd goed op de hoogte bent van de inhoud van de lessen. De kunstdocent zal samen met de leerkracht de les uitvoeren.

  • Bij welke les de kunstdocent in de klas komt is afhankelijk van kennisvraag, agenda en mogelijkheden. Hier wordt een aparte planning voor gemaakt.

  • Tussentijdse evaluaties over de uitvoering van de opdrachten worden in overleg afgesproken.

 

 

 
 
duyn2.jpg

lesbrief 1. Alles over fotografie

In deze les worden allerlei aspecten van fotografie onderzocht, verzameld en besproken. Dit is een les in de categorie oriënterend.


 
 
camera_ob_2.jpg

Lesbrief 2. Je eigen camera

Met de leerlingen wordt in deze les een eigen fotocamera gemaakt om alvast te oefenen. Alle onderdelen van de echte camera worden aangebracht. Zo is het straks met de echte camera goed werken.

 
 

dtob1.jpg

Lesbrief 3. Standpunt

Kijk hoe je standpunt een bijzondere foto kan opleveren. Leerlingen gaan bij elkaar op zoek naar overeenkomsten en verschillen in uiterlijk en leggen dat op een bijzondere manier vast met hun camera.


duyn6.jpg

Lesbrief 4. een kunstfoto maken

Kunstige foto’s maken van beweging die als kaart verkocht kunnen worden op de markt. Verkleden, dansen en fotograferen zijn de kern activiteiten.


duyn8.jpg

Lesbrief 5. groepsportret anders

Geen traditionele klassenfoto maar een samengesteld portret is het doel van deze les. In het portret wordt van de gemaakte foto’s van elke leerling, een deel gebruikt.